7 vasario, 2023

Vis dažniau parduotuvių lentynose galime išvysti ne tik šviežius, bet ir liofilizuotus vaisius. Daugelis juos maišo su džiovintais vaisiais, tačiau skiriasi ne tik jų ruošimo būdas, bet ir nauda. Džiovinti vaisiai mūsų organizmams yra kenksmingi, kadangi juose yra labai daug cukraus. Negana to, neretai džiovinti vaisiai turi labai daug kalorijų. Todėl akivaizdu, jog tai nėra idealus pasirinkimas. Liofilizuoti vaisiai yra visiška priešingybė. Jie yra užšaldomi žemoje temperatūroje, todėl liofilizacijos metu iš jų pasišalina vanduo, dėl ko jie tampa kur kas lengvesni. Tačiau visos naudingos medžiagos lieka. Juos gaminant dažniausiai nenaudojamas ne tik cukrus, bet ir nenaudojami saldikliai, kadangi liofilizacijos metu nepašalinamas vaisių skonis. Tai ne tik gardus užkandis, bet ir sveikas, kadangi lieka vitaminai ir maistinės medžiagos. Tad tai puikus užkandis visiems, kurie mėgsta gardžius desertus.

Valgyti vienus ar paruošti su desertu?

Lifiolizuotus vaisius galima gardžiai valgyti tiek vienus, tiek kartu kitu maistu. Tai, kaip juos paruošite, priklauso nuo jūsų. Galite įdėti juos į maišelį ir užkandžiauti darbe. Jie bus puikus užkandis, kadangi liofilizuoti vaisiai labai skanūs. Tačiau norintys šiek tiek didesnės maisto įvairovės, gali vaisius uždėti ant jogurto ar košės. Pasilepinimui galite liofilizuotus vaisius valgyti kartu su ledais. Na, o tie, kurie mėgsta ne tik vaisius, bet ir uogas, gali pasirinkti ir liofilizuotas uogas, kurios puikiai derės su vaisiais.

Ar liofilizuoti vaisiai tinka veganams?

Dar viena puiki žinia – liofilizuoti vaisiai puikiai tinka visiems – tiek visavalgiams, tiek veganams. Tad tai puikus užkandis visiems, kurie mėgsta vaisius, tačiau neturi didelio apetito. Kadangi liofilizuoti vaisiai yra nedideli ir nesunkūs, jie nelabai sotūs, todėl neužkemša skrandžio. Dėl to juos galima rinktis ne tik darbo metu, bet ir prieš valgį arba po. Liofilizuoti vaisiai skanūs ir nekaloringi, todėl tiks net ir tiems, kurie laikosi dietos. Visgi vaisius reikėtų palikti desertui, o ne valgyti kaip pagrindinį patiekalą, kadangi organizmui reikia gauti kuo daugiau maistinių medžiagų.