22 birželio, 2024

Daugelis žmonių kasdien pasakoja, kad pabudę iš miego pamiršta sapną, kurį sapnavo tą naktį. Net jei vis dar prisimenate sapno dalis ir norite lengviau sujungti dėlionę, galite vadovautis tam tikrais metodais, kad geriau sustiprintumėte savo sapnų atminties raumenis. Galbūt net suabejosite savo sapnų reikšme, tarsi išvis būtų prasmė tai daryti.

Na tyrimus baigusi mokslininkė Rosalind Cartwright, PHD, psichologijos profesorė emeritė, sako: „Tai beveik tas pats, kas turėti vidinį terapeutą, nes jūs susiejate [per sapnus] su ankstesniais panašiais jausmais ir dirbate su su jais susijusią emociją, kad ryte ji sumažėtų.” Sapnuose per pasąmonę mums pateikiami metaforiniai simboliai, kuriais užsimenama apie esamas arba užgniaužtas problemas, kurios dar neišspręstos. Sapnų prisiminimas taip pat yra dar vienas puikus būdas stiprinti vaizduotę, savimonę ir intuityvius gebėjimus. Jūs pats esate geriausias savo paties psichologas, o kas gali būti geriau nei sapnų prisiminimas.

Patarimai, kaip prisiminti sapnus

Įtempkite raumenis: Svarbiausia, kad į sapnų prisiminimą žiūrėtumėte rimtai. Tam reikia praktikos ir tai neatsiranda per vieną naktį. Sapnai yra panašūs į kūno raumenų treniruotę, turite neskubėti ir daryti tai tinkamai. Laikui bėgant raumuo didėja. Motyvacija taip pat yra svarbus veiksnys prisimenant sapnus, turite norėti prisiminti savo sapnus, jei ne, jie išnyks.

  • Surinkite savo mintis: Ką pirmiausia darote pabudę iš miego? Ar esate iš tų žmonių, kurie šokinėja iš lovos, kad pasiruoštų darbui? Galbūt galvojate apie tai, ką valgys jūsų vaikai, arba apie tai, kaip išvesti šunį. Visos šios mintys gali akimirksniu nutraukti jūsų asmeninio sapno prisiminimą. Ar žinojote, kad žmonės per pirmąją minutę po pabudimo pamiršta maždaug apie 90 % savo sapnų. Pirmąją minutę turėtumėte bandyti sudėlioti visus sapno vaizdus ar simbolius. Labai svarbu skirti laiko minčių griūčiai pašalinti ir gulėti ramiai bei atsipalaidavus.
  • Stebėkite savo sapnus: Puikus būdas geriau prisiminti sapnus yra šalia lovos vedamas sapnų dienoraštis. Kartais vien prisiminus vaizdus gali atsiverti Pandoros skrynia su sapnų scenomis, apie kurias nė nenumanėte, kad jos įmanomos. Per kelias savaites pastebėsite, kad jūsų sapnų žodyne bus vis daugiau sapnų turinio. Tuomet tai leis jums įžvelgti dėsningumus, ženklus ir įspėjimus, kurie bus labai naudingi kasdieniame gyvenime. Vedant sapnų žurnalą labai svarbu prisiminti sapnus.
  • Sveikas gyvenimo būdas. Stenkitės vengti kofeino ir alkoholio prieš miegą. Žmogaus organizmas turėtų miegoti 6-8 valandas per parą, todėl būtinai pailsėkite, kad surinktumėte kuo daugiau informacijos. Daugelis žmonių teigia, kad sūrio valgymas prieš miegą padeda sapnus padaryti intensyvesnius ir ryškesnius. Žinoma, kad meditacija taip pat padeda prisiminti sapnus. 10 minučių per dieną sąmoningos meditacijos suteiks jums gerą postūmį.
  • Naktinis priminimas: Prieš miegą pasižadėkite sau, kad prisiminsite savo sapnus. Įsitikinkite, kad neinate miegoti su visomis problemomis ant pečių. Pasistenkite atsipalaiduoti, skirkite šiek tiek laiko klausytis ramios muzikos ar net susitvarkyti kambarį.